středa 30. listopadu 2011

Rozbřesk

No, no, no... 

Nevím jak to říct.

Celou sérií od Stephenie Meyer mám ráda. Všechny knížky jsem si přečetla až potom, co jsem viděla první film. Ten byl podle knížky ale tak dobře natočený, že mi nevadilo ji číst až po filmovém zpracování. Ano, je to ten typ filmu, který se snaží zavděčit jak slabým puberťačkám toužícím po romantice a výjimečnosti, tak chlapcům tím, že se jim tam šoupne nějaká rvačka upírů a když se k tomu přidá pár vlků, tím líp. 
První film se mi líbil. Pak se začal líbit všem tak moc, až se mi líbit téměř přestal. Další dva díly se v knížkách četly dobře, ale na plátně se na to nedalo dívat. Hlavně na dvojku. Co ale udělali teď?

Nebudu se rozpatlávat nad tím, jak zruinovali knižní předlohu - to je téma silně otřepané u všech filmů, co kdy knižní předlohu měly. Ano, knížka se mi zatím líbila víc, ale nejde ani tak o obsah, jako o to, že vyplnili můj draze zaplacený čas v kině trapnou romantickou hudbou - ano soundtrack příšerně zklamal (minimálně v porovnání s jedničkou) - ne moc kvalitním scénářem a hlavně těma nicneříkajícíma výrazama s otevřenou hubou slečny Belly, což od ní už stihl chytit i Cedrik. Divím se, že jim na nějakém z těch táhlých záběrů nekape slina nebo tak něco, protože by jim (obzvláště tedy jí) nepomohla ani ta tlustá černá izolepa, aby tu pusu zavřeli.

Ano, něco měli udělané pěkně - například kamera by zasloužila pochvalu a maskér taky. Ne ovšem za ty bledé tváře, ale za ty Bellyiny Burtnovské propadlé oči v jejích úžasně agresivním a vysilujícím těhotenství. Za což jim taky děkuju - to břicho jí udělali taky hodně dobře. 

Nejlepší scénou vyhlašuju záběry na zhuntované tělo, které se samo regeneruje vlivem "životadárného"  upířího jedu. Nejhorších scén je víc, ale určitě si tam zaslouží být "porod", který zmrvili - minimálně co se do předlohy týče.

No a hnus na konec: Těsně před koncem jsem se naklonila k Těšovi a říkám: ,,No a teď tam dají určitě nějaký klišé jako AVATARovský detailní záběr na její oči a jako poslední záběr bude, jak je rychle otevře!" No a co se nestalo - oni to vážně udělali. V tom okamžiku jsem vybuchla smíchy a jestli nějaký zážitek z filmu byl, tak patrně zmizel. Doufám, že se jim druhá část povede, protože jestli ne, tak jim asi pošlu hodně sprostou stížnost...

Žádné komentáře:

Okomentovat