úterý 29. listopadu 2011

Goldoni v Brně

Víkend jsem prožila vskutku kulturní. Jelikož jsem zůstala v úžasném (ačkoliv mírně promrzlém) Brně, dostalo se mi příležitosti shlédnout notoricky známé drama Sluha dvou pánů od Carla Goldoni. Nešla jsem ale ani do národního, ani do městského divadla, spokojila jsem se s "pouhou" Musilkou. Snad mi čtenář(i) odpustí, ale název divadelního souboru, který hru ztvárnil, má chorá hlava zapomněla. Ani bych nevěděla, že se má v Husovicích tato skvostná komedie hrát, když by mě s přítelem nepozvala naše spolužačka, která vdechla život Smeraldině. Ano, i geografové mají občas na něco talent. 

Musím říct - měli to těžké. Vzít si k zahrání takový těžký kousek, to nezvládne jen tak někdo. Navíc jsem viděla záznam představení s Donutilem, který je prostě nepřekonatelný a asi i nepřekonatelný zůstane. Ale překvapili mě. Hlavně asi vtipným úvodem, kdy se na pódiu objevil mladík s tím, že se soubor lekl velkého publika a že hrát prostě nebude, přičemž proběhne pouze projekce ze čtené zkoušky. Následně se v úvodu objevila parodie na hvězdné války, které bych u Goldoniho nečekala, ale tím spíš mě dostaly hned na začátku. A pak už to šlo ráz na ráz. Podobných parodií měli v celé hře více a většinu hodně povedenou. 

Někteří herci zářili, někteří méně a někteří oplývali rozpačitými pohledy. Hlavní hrdina hodně věrně kopíroval Donutila a bylo vidět, že onen záznam z nároďáku viděl nejméně stokrát. Občas však toto kopírování přišlo na škodu. Možná by bylo lepší, když by si to podal svým způsobem. Co nezklamalo, byla Smeraldina. Malá role, ale slečna J se jí chopila s grácií a jakousi přirozeností, kterou na jevišti vidím raději než přehrávané výrazy. Herecké výkony byly celkově na hodně vysoké úrovni, když vezmeme v potaz, že se jednalo o amatéry. 

Co mě ovšem trošku zamrzelo, byl závěr. Zařadili tam totiž - zřejmě doufaje ve velké finále - jakýsi Bollywoodský tanec. Provedení nebylo špatné, choreografie byla také relativně dobrá, ale ačkoliv je dost možné, že to bylo myšleno jako parodie, a tím pádem by to zapadalo podobně dobře jako hvězdné války, nesedělo mi to tam. Slečna J jako jediná u tance vypadala svěže a ne jako po tělocviku, kdežto ostatní byli očividně hrou lehce unaveni. Nejvýstižněji to završil Těša: ,,Myslíš, že ví, že v Bollywoodu dávají ten tanec místo sexu?" Upřímně - na konci hry byly tři svatby - tak proč ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat