úterý 12. září 2017

Recenze: Fotokniha Saal Digital

Poté, co jsem byla velmi spokojena s fotoobrazem od Saal Digital, jsem se rozhodla vyzkoušet jejich další produkt. Fotoknihu. A rozhodně nezklamala! :-)

Jelikož je podmínkou firmy Saal Digital účastnit se pouze jedné z jejich akcí zároveň, musela jsem s produkcí fotoknihy počkat až po výrobě a sepsání recenze fotoobrazu (recenzi si můžete přečíst v předešlém příspěvku). To ničemu ale nevadilo protože sama jsem si musela sestavení fotoknihy dobřé promyslet.

Tématicky jsem knihu pojala jako fotoalbum z nedávné návštěvy Jižní Koreji, takže bylo těžké najít nějaký rozumný poměr mezi oblíbenými fotkami a typickými příspěvky do rodinného alba. Díky fotoknize se to snad dobře povedlo a rozhodně je co ukazovat rodině a známým.

Stejně jako u fotoobrazu je komunikace s firmou Saal opravdu blesková. Jak jejich reakce e-mailové, tak i vyřízení samotné objednávky. A proč jsem s nimi komunikovala e-mailem? Fotoknihu jsem vytvářela v jejich designéru, který je volně ke stažení na jejich stránkách. Nicméně když jsem se dostala k placení, nešlo platbu provést. No - ano. Chyba byla na mojí straně. Platby přes tuto aplikaci lze totiž provádět pouze kreditní nikoliv debetní kartou. Naštěstí se mi nakonec podařilo na kreditní kartě povolit internetové platby a nákup uhradit, ale i tak mi chvilku trvalo, než jsem na to přišla. Problém byl ale nakonec zažehnán. :-)


Co ovšem vidím jako jistou nepříjemnost je to, že v momentě, kdy s vytvoříte celý projekt v designéru a kreditní kartu prostě nemáte, musíte celou věc dělat znovu online přímo na jejich stránkách, protože projekt nelze uložit a na stánky uploadovat. Program vás povede pouze přímo k placení. Toto je však jediná komplikace na kterou jsou za celou dobu narazila.

Co do kvality je fotokniha špičková. Papír jsem zvolila lesklý - a nelituji. Nejen, že je tisk opravdu velmi kvalitní, co do gramáže (jedna se o dva slepené fotopapíry) i do barevnosti, ale navíc ani na leském papíru není nijak hrozně vidět otisky prstů. Samozřejmě, že torchu ano, ale oproti klasickým fotkám, které jsou hned omatlané, je to celkem zázrak.

Super je také to, že na knize nejsou žádná loga, kromě dvou malinkých kódů na poslední fotografii a zadní straně desek.

Ve fotoknize vyniknout zejména větší fotografie. Je potřeba si akorát dát pozor na detaily či případně obličeje v místě ohybu, aby nešlo k vizualní deformaci, ale na to je potřeba myslet již při tvorbě designu. Mixy fotografií v takové formě, jakou jsem zvolila já, bez rámečků, jsou méně poutavé než velké fotografie přes dvojstany, takže pokud máte nějakou ikonickou fotku, doporučuji jí dopřát místo.

Celková spokojenost je tedy na místě. Na závěř moc děkuji Saal Digital za skvělou příležitost si fotoobraz vyzkoušet a rozhodně ho doporučuji i ostatním!


Žádné komentáře:

Okomentovat