čtvrtek 25. října 2012

Otevřený dopis Radě města Brna

Dobrý den, 

Jelikož nevím, jak zřetelně k vám hlasy veřejnosti dolehnou, rozhodla jsem se Vám sama ozvat. A jelikož jste politici, měla by pro Vás být veřejnost a její názor na prvním místě. 

Tak tedy - Zásadně NESOUHLASÍM se změnou tarifu nočních linek městské hromadné dopravy v Brně. Připadá mi jako velmi iracionální, nedomyšlená až (s prominutím) hloupá. 

  • Zájmem města by měla být podpora používání MHD, ať už pro zájem ovzduší v Brně, tak i pro dopravní uvolnění ulic atp. Jejím zdražením se docílí přesného opaku! 
  • Někteří lidé (a také spousta mých známých) se rozjezdy dopravují do svého zaměstnání a využívají je tedy jako klasickou MHD, která v noci samozřejmě nejezdí. Jelikož patří mezi základní práva právo na mobilitu, považuji speciální zdražení noční dopravy za diskriminaci, ať už pro tyto lidi, tak i pro jiné skupiny, které ji používají (studenti, pracující do noci atp.). 
  • Ačkoliv to zní na první pohled možná divně, Brno by mělo podporovat služby a zázemí všeho druhu. Možná vám připadá jedna jízdenka jako věc, která "nikoho nevytrhne", ale jsou lidé, kteří se nočnímu cestování raději vyhnou. Tím sníží využívání podniků, tedy i tržby provozovatelů, a tím potažmo i zisk (a samozřejmě daně), podniky mohou upadnout, v ulicích nikdo nebude, Brno "umře". 
  • Brno by mělo podporovat studenty, jelikož jsou silným hybatelem (ať už chcete, nebo ne). Tvoří významnou část obyvatel (minimálně přes školní rok) a řada jich tu zůstává. Když jim bude město dávat najevo, že je tu nechce (byť jen zavedením jízdenek v rozjezdech - přece jen je hlavně využívají studenti), možná jich tolik nepřijde, nebo nezůstane. 
  • Srovnejte jízdné Prahy a Brna, jejich velikost a služby, které nabízí (metro, větší zázemí atp). Už tak je Brno mnohem dražší. A ještě jedna věc - asi si nikdo nevšiml, jak mají noční tarify zavedené v Hradci Králové a v Pardubicích. Fungují tam čipové karty, kam se načítá, kdy daná osoba jezdí. Není tedy problém v určitých hodinách změnit sumu. Aplikace na Brno je tedy dosti komplikovanější. 
  • Tím, že se zavedou speciální jízdenky DPMB nevydělá, ale zajistí si, že bude více lidí jezdit načerno.
 Tuším, že si nikdo z Vás tento e-mail stejně nepřečetl, ale za zkoušku to stojí. 

 Ti, kteří ho dočetli, zkuste se prosím nad mými argumenty zamyslet. 

 Děkuji mnohokrát. 

Žádné komentáře:

Okomentovat